Tämä kertomus on minun
jokapäiväistä elämääni.

Elämäni tärkeät ihmiset
ovat mukana ja kotini, myös
kanani, kissani sekä koirani.

Tarjoan täällä muistikuvia,
ja digikuvia, haavekuviakin
kenties.

Totuudessa pysyttelen
vaikka satuja rakastan vieläkin.

Arkea useimmiten,
juhlaakin mausteeksi.

Hyvää matkaa ja tervetuloa mukaani!









tiistai 28. joulukuuta 2010

Talvea kanalassa


Sähkölämmittimestä huolimatta kanala on kylmä.

Navetta on vanha, missään seinissä ei ole eristeitä,
vain ilmarako kahden vanhan betonitiili kerroksen välissä,
onhan tätä asumusta monella tavoin
yritetty eristääkin, ja korjailla.

Vaatii kyllä jotain isompaa rakennettavaa.

Tietona on minulla että maatiaiskana kestää kylmääkin,
kunhan paikka on kuiva ja vedoton ja juomavesi pysyy sulana.

Näinhän olen kaikille kertonut ja vakuuttanut.

Itselläni on kyllä ihan kurja olo, lähteä lämpimään tupaan
ja jättää kanalaiset +3 asteiseen kylmään.

Syövät hyvin, kurjat munivatkin( minä kyllä lopettaisin)
tonkivat pehkuissa, pitävät järjestystä yllä.
Elävät nähdäkseni ihan normaalia kanan elämää,
eihän tällainen kylmyys ole jatkuvaa, vain silloin kun
pakkasen lisäksi tuulee lännestä (useimmiten sieltä).

minä kärsin



Ei kommentteja: